Fraser Island - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sanne Rene - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sanne Rene - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Blijf op de hoogte en volg Sanne

20 November 2012 | Australië, Brisbane

Hallo Allemaal,

inmiddels is het 12:05 pm en willen we nog even een berichtje plaatsen. De foto's komen nog omdat we steeds problemen hebben met inloggen op facebook. Hebben inmiddels rond de 600 fotos geschoten dus hebben genoeg om te laten zien straks:)

Het wordt steeds mooier hier. Afgelopen zaterdagnacht en zondag hebben we wel wat flinke onweersbuien gehad, maar daar hadden wij gelukkig niet zon last van.

We zijn net terug van een twee daagse tour op Fraser Island. Gisterochtend werden we om 07:00 afgehaald met een 4wd tourbus. Daarna hebben we 2,5 uur gereden naar Rainbow Beach. Het was echt heerlijk weer. Onderweg hebben we paar tussenstops gehad en konden we mooi wat zon meepakken. Vervolgens over het strand gescheurd met de bus. Dat was erg gaaf. Eenmaal op Fraser Island zijn we over de oostelijke stranden verder gereden en hebben verschillende stops gemaakt. Een daarvan was Eli Creek, een erg mooi zoetwater beekje waar we doorheen zijn gelopen. Heerlijke verkoeling op zon warme dag. Hierna zijn we doorgereden naar het Shipwreck. Een Schip dat al meer dan 60 jaar op het strand ligt te verroesten. Onderweg hebben we ook nog dingo's gezien. Onze tourguide vertelde nog wel dat met name kleine blonde meisjes moesten oppassen voor deze dieren, omdat ze een makkelijk target waren. Sanne mocht dus als eerste uit de bus..:)
Een van de hoogtepunten was een vlucht over het eiland in een klein vliegtuigje. Hebben ongeveer 15 minuten over het hele eiland gevlogen. Dat was nog wel even zweten haha.

Snachts hebben we op een heerlijk resort geslapen, waar we trouwens in de avond een heerlijk buffet hebben gehad. Hebben daar even lekker lopen schransen:) Volgende dag zijn we dieper het eiland in gereden en hebben een mooie wandeling gemaakt door het rainforest. Gelukkig geen slangen whatsoever..Wel zagen we ingangen van vieze enge funnel spiders.. rrrrr
Om 18:00 pm kwamen we eindelijk, na een vermoeiende terugrit, weer aan in het hostel. In de bus zaten erg leuke mensen. Hebben met eens stelletje uit Rome nog even lekker wat gedronken vanavond.

Morgen gaan we naar de Koala Sanctuary. Hier kun je oa met koala's knuffelen. Ohja, nog even een mooi verhaaltje; toen we de camper hadden ingeleverd in een buitenwijk van Brisbane, moesten we naar een guur stationnetje lopen. Onderweg kwam een ambulance ons tegemoet rijden en heeft ons een lift gegeven naar het station. Dat was wel erg gaaf.
Donderdag vliegen we naar Melbourne en halen daar ook onze nieuwe camper op. Vanaf vrijdag gaan we dan de great ocean road af en rijden door naar Adelaide.

Groetjes vanuit hier!

• 20 November 2012 - 16:12

Alex:

Hey Rene en Sanne,

ziet er allemaal super uit. inderdaad jammer van de regen, maar ach heeft ook wel weer wat zo vanuit je campertje, toch? :-)
    ik had het vorige bericht gemist....terwijl ik toch elke dag ff kijk....nou ja...:-)
    veel plezier met het rijden van great ocean road....zooooo mooi!

x van Sofie en Senna

ps benieuwd naar de fotos :-)

• 20 November 2012 - 17:26

Jenny:

Tsjonge, wat hebben jullie al veel gedaan...jullie hebben gewoon geen tijd om te gaan slapen!
    En gelukkig weer niet opgevreten door een dingo of een enge spin, houden zo!
    Geniet ze en geef ons alvast een voorproefje van die 600 foto's,we kunnen niet wáchten...
    Groeten van ons allemaal, x mam.

• 20 November 2012 - 19:25

Robbert Jan:

brrrrrr funnel spiders!!!
    je begint al mooi half engels half nederlands te praten ;)
    veel plesure!

• 20 November 2012 - 22:06

Hermie:

Wat genieten we toch van jullie avonturen. En jullie hebben ook nog heel wat voor de boeg.
    Het lijkt me ook leuk om met koalas te knuffelen. Ruiken ze naar eucalyptus?
    We wensen jullie nog heel veel plezier en verheugen ons op alle mooie foto's
    Dikke knuffel van ons allemaal uit een herfstig enschede!!!!!! Mama

• 20 November 2012 - 22:15

Miranda:

Klinkt weer super gaaf!!!

• 22 November 2012 - 12:21

Hermie:

Net even jullie nieuwe foto's bekeken. Oh... Wat mooi!!!
    Die koala is ook lief zeg. Jullie missen Sem, Alexander en Marylot en jullie lieve buurmeisjes misschien wel maar zo'n australische knuffel maakt veel goed.
    Liefs mama

• 23 November 2012 - 20:37

Rene B.:

Hé René en Sanne,

Te gek zeg. Jullie hebben weer iemand jaloers gemaakt!
    Take care mates.

• 25 November 2012 - 07:00

Irma:

Wat leuk om de verhalen te lezen, maarruh...die spinnen!! Whieee!!!!
    Alleen een ingang zien en ik zou hard wegrennen haha!!
    Het ziet er echt fantastisch uit op de foto's!
    Heel veel plezier nog en een dikke kus van Sem!
    Liefs Bennie en Irma.

• 25 November 2012 - 18:59

Oma Riek:

Fijn dat jullie het daar gezellig hebben met mooi weer erbij en wat een prachtige foto's. Als jullie weer in Holland zijn hebben jullie heel wat te vertellen.

Liefs oma Riek