Blue Mountains, Hunter Valley & Port Macquarie - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Sanne Rene - WaarBenJij.nu Blue Mountains, Hunter Valley & Port Macquarie - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Sanne Rene - WaarBenJij.nu

Blue Mountains, Hunter Valley & Port Macquarie

Blijf op de hoogte en volg Sanne

15 November 2012 | Australië, Port Macquarie

Hallo Allemaal!

Hier weer even een berichtje uit het verre oosten.. (of het verre westen) .. We zitten momenteel in de kustplaats Port Macquarie en hebben er net een whale watch opzitten. Het seizoen is al ten einde maar gelukkig hebben we nog een moeder en kalf kunnen spotten. Paar mooie foto's gemaakt, maar helaas geen springende walvissen. Het was wel een helse boottocht zeg pfff.. We zaten met 4 personen in de boot en 3 ( waaronder wij) werden toch lekker misselijk na al dat geschommel:) Het is trouwens een heerlijk warme zomerse dag. Mogen er meer van volgen..
Eens even kijken wat we gedaan hebben sinds we uit Sydney zijn vertrokken..

Eerst hebben we onze camper opgehaald. Nou dat was ook weer lekker zeg.. Hebben daar 3 uur gewacht tot we eindelijk aan de beurt waren. En dan begint ' no worries' toch een beetje zijn goede kant te verliezen:)
Maar uiteindelijk was het dan toch zover en kregen we een mooie Hightop aangewezen. Doordat anderen 'onze eigenlijke camper' al hadden opgehaald kregen we een luxere. Nou prima! De foto's staan trouwens op onze facebook pagina's. Uit Sydney corssen richting de Blue Mountains was ook nog wel een hele opgave. 10 uur rijden en tent opzetten is 1 ding.. maar hier links wegrijden met weinig wegenkennis.....haha:)

Eenmaal aangekomen in de Blue Mountains zijn we eerst naar de Three Sisters gegaan, een heel mooi uitzichtpunt. Dit was al wat later in de middag, dus zijn daarna richting een caravanpark gegaan. De eerste overnachting was heerlijk, echt een vakantiegevoel. Alles was goed verzorgd. De volgende dag weere ven terug naar de Three Sisters ( nu met volle zon erop) en hebben we in de omgeving getoured. Veel mooie uitzichtpunten waarvan de foto's meer over vertellen.
In de middag zijn we naar Hunter Valley gereden, de wijnstreek van NSW. Maar voordat we hier kwamen hebben we eerst 3 uur door the middele of nowhere gereden ( erg mooi plaatsje;)).. hebben ongeveer 10 auto's gezien in die tijd.. Tegen de avond kwamen we aan en zijn we gelijk naar het C-park gegaan omdat het al donker was. De volgende ochtend zijn we door de valley gereden en hebben veel wijnvelden gezien. Erg prachtig allemaal.

Vanuit Hunter Valley zijn we doorgereden naar Port Macquarie, waar we dus nu zitten. Gister viel het weer wat tegen, maar dat reedt wel lekker eigenlijk. Het links rijden is inmiddels onder de knie en ons busje houdt het goed ( zelfs na een stoeprandje meegepikt te hebben:)
Nou wat een verhaal weer zullen jullie denken... klopt ook:) en er gaat nog veel meer volgen. We zitten nu op dag 7, nog 3 heerlijke weken te gaan. Straks rijden we door naar het noorden richting Bayron Bay, Surfers Paradise en dan Brisbane.

Groetjes thuis allemaal en voor de foto's, check onze facebook pagina's. De foto's zijn openbaar, dus als het goed is kun je erbij..

Sanne & René

• 15 November 2012 - 07:08

Fam. Lubbers:

Goei'n dag,

mooie trip hebben jullie al gemaakt! Jammer dat het weer zo wisselvallig is.Het weer zou overigens rond Melbourne stabieler en beter moeten worden als ik de weerkaarten mag geloven. . Heel veel plezier nog en geniet ervan! dikke x van Sofie en Senna groetjes van ons

• 15 November 2012 - 21:32

Robbert Jan:

Mooie verhalen weer, geniet ervan!

• 15 November 2012 - 22:14

Hermie:

Hoi lieverds
    Wat leuk om weer mooie verhalen te lezen! Die camper ziet er niet verkeerd uit zeg! En wat zien jullie toch veel mooie dingen . En ook nog leuke fotos...... Wat wil je nog meer?
    GENIETEN........ Vooral op die deinende boot zeker haha
    Wij gaan zo weer lekker slapen en dan begint voor jullie weer een nieuwe dag vol verrassingen! Heel veel liefs van ons uit enschede . Mama

• 17 November 2012 - 19:45

Selma:

Ha vakantiegangers!
    Goed om te lezen dat jullie het tof hebben daar! Geen facebook, dus zal een x bij Miranda de foto's kijken haha. Ben benieuwd!
    Fijne weken nog!
    Groetjes Selma