Great Ocean Road & Grampians - Reisverslag uit Kaniva, Australië van Sanne Rene - WaarBenJij.nu Great Ocean Road & Grampians - Reisverslag uit Kaniva, Australië van Sanne Rene - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road & Grampians

Blijf op de hoogte en volg Sanne

28 November 2012 | Australië, Kaniva

Hallo allemaal,

Eindelijk weer een berichtje van ons. Het duurde even omdat we inmiddels weer met de camper aan het touren zijn en een aantal campings hadden bezocht waar geen internet was. Vorige keer zaten we nog in Brisbane en dus even een korte terugblik:

We zijn van Brisbane naar Melbourne gevlogen en zijn hier 2 dagen gebleven. Melbourne is een mooie stad met veel oude gebouwen. Een stuk mooier dan Sydney! We konden wel gelijk merken dat we in het koudere gebied zaten, want hoewel de zon scheen hebben we toch de lange broek aangedaan. Hebben dit keer in een erg prettig en schoon hostel gezeten. Veel beter dan de ' Base' hostels in Sydney en Brisbane. Jammer dat ze er hier niet meer van hebben.

Daarna hebben we de camper opgehaald. Na ook hier mochten we weer 2,5 uur wachten voordat we aan de beurt waren. Erg slechte service. Dit werd nog slechter toen ze zeiden dat onze camper ( de Hightop, die we vorige keer ook hadden) kapot was en een vervanger kregen. En wat bleek: we kregen een dikke vette 7m lange volkwagen Crafter. Douche en toilet erbij, automaatje en mega veel ruimte. Wat mooi wat mooi:)

Down on the road zijn we naar the great ocean road gegaan. Een erg mooie route dit langs de zuidkust van Australie gaat ( ongeveer 250 km.) We hebben hier erg veel mooie uitzichtpunten gehad en het was erg indrukwekkend. de foto's zullen een gedeelte laten zien, maar eigenlijk moet je deze dingen met je eigen ogen zien/beleven. Op de camping hier zaten er koalas in de bomen. Zat er zelfs eentje vlak naast onze plek. Heel erg schattig. Zijn in totaal 2 dagen over deze mooie route gereden en zijn daarna richting de 'Grampians' gegaan. Een Nationaal park met wederom veel mooie uitzichten, waterval en omgevingen. Hebben in dit park 2 nachten in de bush bush gekampeerd. Erg gaaf om te doen, het is niet te vergelijken met de andere caravan-parks die we hebben bezocht. Afgelegen campings waar we ons eigen vuur moesten maken en waar we douches van regenwater hadden (niet verwarmd dus.) Tijdens het vuurtje maken van gisternacht, voelde Sanne opeens iets over haar voet lopen. Het was al donker dus dat was al lekker schrikken. Snel de zaklamp erop en bleek een vieze dikke vette spin te zijn.. Zon huisspin, maar dan zo groot als je hand. Echt HEEEELLL vies:) Dus het vuur maken was gelijk klaar, spullen ingepakt en direct de camper in..:)
Hebben ook nog paard gereden. Erg mooie en warme dag om dit te doen. Sanne kreeg een lief paardje genaamd Alex. Het paard van Rene ging steeds in galop, terwijl we eigenlijk maar in draf mochten blijven. Maar dat was ook wel weer cool:)

Vandaag zijn we verder gereden door het Little Desert Park. Hier kregen we weer echt het gevoel van ' in the middle of nowhere'. Zulke uitgestrekte weilanden en rustige wegen. Op dit moment zitten we in een klein plaatsje Kavina, waar we even wat lekkers aan het eten en drinken zijn. Het is hier inmiddels 35 graden :D In Alice springs wordt het straks nog boven de 40 waarschijnlijk. Heerlijk toch?!:)

We rijden nu door naar Adelaide en moeten over 2 dagen ( vrijdag) onze camper weer inleveren. Op zondag vertrekken we dan met de trein naar Alice Springs.

Groetjes Sanne & René

• 28 November 2012 - 08:06

Ine Dijk-Zwierink :

Weer heel mooi om jullie reisverslag te lezen, maar inderdaad je moet zoiets met eigen ogen zien, behalve die SPIN, dat is wat minder leuk, hoewel ik aan de Hollandse keukentafel wel gegniffeld heb, arme Sanne. Groetjes en nog veel plezier en geniet van de mooie momenten

• 28 November 2012 - 11:09

Ronald:

Dit is echt wat je hoopt te beleven in Australie! Prachtige avonturen die je lang bijblijven. Wanneer komen de krokodillen? Die kun je in het wild gewoon met de hand voeren hoor ;-) Weer mazzel met die camper zeg, daar kun je wel even op wachten.
    Geniet er maar zoveel mogelijk van!
    Pa

• 29 November 2012 - 10:14

Mama En Nienke:

Hoi,
    Je bent wel grensverleggend bezig, Sanne! Op een paard rijden, een spin over je voeten laten lopen.. En volgens Nienke zijn koala's ook niet van die lieve beesten..
    Oh, trouwens, als jullie nog een keer naar Australië gaan wil Nienke liever een plekje in jullie camper dan in jullie huis :)
    Nou, veel plezier nog daar!

Groetjes, mama en Nienke

• 29 November 2012 - 21:23

Miranda:

Whaaaa ik ga echt een nachtmerrie krijgen over die spin!
    Verder leuk verslag! Geniet er nog van!

Groetjes, Miranda xxx

• 29 November 2012 - 23:25

Karlien:

He Sanne,

Super vet om allemaal te lezen!!! Ben benieuwd wat jullie nog meer gaan zien!!

Wij zijn inmiddels klaar voor vertrek!! Morgen vliegen wij ook richting Aussie!!!

Jammer dat we elkaar niet meer kunnen treffen, moeten we maar een keer in het nieuwe jaar doen dan!!

Geniet nog van de reis!

Liefs Karlien