Central Australia - Reisverslag uit Yulara, Australië van Sanne Rene - WaarBenJij.nu Central Australia - Reisverslag uit Yulara, Australië van Sanne Rene - WaarBenJij.nu

Central Australia

Blijf op de hoogte en volg Sanne

05 December 2012 | Australië, Yulara

Hoi allemaal,

Hier nog even een berichtje uit Australie!
We hebben inmiddels onze camper ingeleverd. Daarna hebben we relaxed in Adelaide gezeten. We hebben daar de stad bekeken en een mooie drukke markt bekeken.

Hierna zijn we met de trein, de Ghan, van Adelaide naar Alice Springs gegaan. Dit was een hele belevenis. We hadden onze eigen tweepersoons cabine, met daarin twee kleine bedden. Erg kneuterig allemaal, maar erg leuk. Er was ook een lounchewagon en een cafe, waar we lekker hebben gegeten. De reis duurde in totaal 25 uur. Toen we in Alice springs waren aangekomen was het tussen de 35 en 40 graden. We moesten eerst nog een kwartier lopen naar ons hostel, met onze zware rugzakken. Erg warm dus! Maar daarna zijn we lekker in het zwembad gesprongen! In Alice springs hebben we een beetje rondgelopen en een uitzichtpunt bekeken. De volgende ochtend zijn we vroeg vertrokken voor een busrit van 6 uur naar Yulara ( een resort vlak bij de Ayers Rock). Hier wederom lekker in het zwembad gesprongen! Heerlijk.

Vandaag zijn we om 4.15 uur opgestaan en hebben we zonsopgang bij de Ayers rock bekeken. Erg mooi! Daarna hebben we rondom Ayers rock gelopen, 10 km. Dat was wel een beetje zwaar door de warmte, maar erg mooi om te zien! De rots was indrukwekkend groot. We hebben daar ook nog kamelen in het wild gezien! Vanavond gaan we met onze nieuwe vrienden (gepensioneerden uit Californie, met een eigen auto) naar de zonsondergang kijken.. Morgen gaan we lekker relaxen aan het zwembad liggen en ijs eten.

Over twee dagen vliegen we weer naar Sydney en de volgende dag alweer naar huis.. :(

Liefs Rene en Sanne

• 05 December 2012 - 05:50

Alex:

Hey Rene en Sanne,

Geweldig gaaf man! Wat een belevenissen weer.
    Bij jullie 40 graden?....hmmm, ik heb medelijden met jullie als jullie terug komen.
    Het is hier 3 graden....eerste sneeuwvlokken al gezien.

10 kilometer om Ayers Rock..pfff ik word al moe als ik er aan denk...haha... echt apart he, dat zo'n berg in the middle of nowhere ligt...zijn jullie er overigens ook nog opgeklommen?
    Zit Kings Canyon er nog in? Kun je misschien ook per Cesnaaaaatje wel doen.....

Veel plezier nog in Sydney! En heel veel sterkte met de laatste dagen ;-)

Groetjes,

Alex, Marleen, Sofie en Senna.

P.S. ik heb nachtdienst vandaar dat ik zo snel reageer.... :)

• 05 December 2012 - 09:42

Ronald:

Hallo reizigers, dat klink allemaal weer heel goed. Wat een hitte, een zwembad zal dan echt heerlijk zijn. Was het paardrijden mooi? Ik ben ben benieuwd wat jullie allemaal gezien hebben tijdens de treinreis, ook dat zal erg mooi geweest zijn. Geniet nog lekker van die laatste dagen!
    groeten, Pa

• 05 December 2012 - 09:43

Renée:

halloooo zussie en René,

wat mooi daar allemaal zeg! geniet er zeker van, wat zoals alex al zegt het sneeuwt hier een beetje en het is hier heeeeel koud.
    Ik mis jullie nu wel een beetje hoor haha!
    tot snel levensgenieters!

dikke kus je zusje x

• 05 December 2012 - 21:52

Hermie:

Hoi lieverds!
    Wat nou 40 graden?????? Tis hier momentheel 40 graden kouder dan bij jullie. Als het vliegtuig zondagmorgen op schiphol zal landen dan moet je zeker wat warms
    bij de hand houden.
    Maar zover is het nog niet. Ik kan me voorstellen dat jullie helemaal geen zin hebben om terug te gaan. Zoveel mooie dingen om te zien en te doen.
    We verheugen ons op nog meer verhalen en fotos . We hebben erg genoten van alle belevenissen . Nog veel plezier voor de komende tijd en een fijne thuisvlucht gewenst.
    Dikke kus van ons allen ...... Mama

• 05 December 2012 - 21:53

Hermie:

Oh ,ja nog de groeten van sint en piet

• 06 December 2012 - 19:48

Ellen:

Hoi lieverds,

Aan de verhalen en foto's te zien hebben jullie het ontzettend mooi! Moet ontzettend lachen om alle foto's op Facebook, geweldig! Geniet er nog even van, leuk met Katrin en Bo nog even in Sydney! En dan weer rap an naar 't koale Enske! Veilige terugreis! Tot snel!
    xxxxx

• 06 December 2012 - 21:37

Leonie:

Hey!

Wat gaan de weken snel! Jullie hebben echt veel mee gemaakt, ben benieuwd naar de rest van de foto's!

goede reis en tot gauw!
    groet Leonie

• 07 December 2012 - 13:13

Karlien En Niels :

Pfff wat warm of niet! Verheug me al wel om er naar toe te gaan, alleen die hitte nog niet, haha! Wauw jullie reis zit er al bijna op! Jammer of niet dan! Wij zitten nu in Jindabyne! Goede terug reis vast!

Liefs Karlien en Niels